Vrijednost projekta:
Budžet IPTPO-a: 58.000 eura od toga je 49.300 eura finacirano iz EFRR fonda (85 %)
Izvor financiranja:
Europski fond za regionalni razvoj (EFRR), INTERREG MEDITERAN (MED)
Razdoblje provedbe:
06/2021. – 06/2022.
Partneri:
- Ambiente Italia Srl – AI (Italija)
- Larnaca-Famagusta District Development Agency – ANETEL (Cipar)
- Institut za poljoprivredu i turizam – IPTPO (Hrvatska)
- Grad Kotor (Crna Gora)
- Chamber of Commerce and Industry Nice Côte d’Azu – CCI Nice (Francuska)
Pridruženi partneri:
- Upravni odjel za turizam Istarske županije (Hrvatska)
- Larnaka Tourism Board (Cipar)
- Turistička organizacija općine Kotor (Crna Gora)
- Regional Federation of Tourist Offices Provence-Alpes-Cote-d’Azur (Francuska)
- Malta Tourism Authority (Malta)
Grad Novigrad – Cittanova se uz podršku svoje Turističke zajednice uključio u provedbu aktivnosti EU projekta ConsumeLess Plus. Nastavak je to ranije uspješne suradnje na projektu MITOMED+ sa Institutom za poljoprivredu i turizam iz Poreča (IPTPO).
Cilj ConsumeLess Plus projekta je da prenosi i implementira model koji je testiran tijekom tri godine trajanja ConsumeLess projekta u pet Mediteranskih zemalja (Malta, Italija, Grčka, Albanija i Španjolska).
ConsumeLess model, odnosno ConsumeLess oznaka povećava atraktivnost i konkurentnost turističkog odredišta poticanjem pružatelja smještaja i usluga, odnosno njihovih posjetitelja na očuvanja resursa područja. Naime, očuvanje ekosustava, minimiziranje upotrebe resursa (npr. energije i vode), smanjenje količine nastalog otpada, minimiziranje emisija štetnih plinova i zagađenja osigurava dobrobit lokalnog stanovništva i posjetitelja te pritom doprinosi oporavku turizma nakon pandemije COVID-19.
Dosad je u ConsumeLess model uključeno otprilike oko 30 destinacija i 300 sudionika i objekata. U okviru modela kreirane su smjernice, priručnici, protokoli, vodiči, promotivni proizvodi, oznake i komunikacijski materijali.
Projektom ConsumeLess Plus planira se implementirati već postojeći model u četiri nove mediteranske regije iz Hrvatske, Crne Gore, Francuske i Cipra uključujući pritom inovativnu marketinšku kampanju razvijenu unutar ConsumeLess projekta.
U promociju i implementaciju ConsumeLess oznake uključili su se Upravni odjel za turizam Istarske županije, Turistička zajednica središnje Istre, te gradovi Novigrad, Poreč, Rovinj, Labin i Pula.
Provedbom ovog projekta cilj je pomoći mediteranskim regijama u obnovi odredišta, potičući mala i srednja poduzeća na primjenu zajedničkih načela održivosti. Naime, održivost treba biti vodeće načelo prema oporavku turizma s ciljem promicanja sigurnih odredišta, pritom unapređujući lokalnu proizvodnju i održivi razvoj.
Zadatak projekta je prikazati odredište kao ConsumeLess destinaciju koje tako postaje dio mediteranske zajednice koja valorizira prirodne resurse i kulturnu baštinu i koje se usredotočuje na lokalno gospodarstvo i zajednicu.