U četvrtak 17. kolovoza održana 18. sjednica Gradskog vijeća

U četvrtak 17. kolovoza održana je 18. sjednica Gradskog vijeća Grada Novigrada-Cittanova.

Prihvaćen je prijedlog Odluke o dodjeli javnih priznanja Grada Novigrada-Cittanova za 2023. godinu. Temeljem Odluke, dobitnici Plaketa Grada Novigrada-Cittanova su: Udruga za promicanje kreativnih aktivnosti (UPKA) Error (za višegodišnji doprinos i postignuća iz područja kulture i kulturnog amaterizma), udruga Zdravi Novigrad (za višegodišnji doprinos i postignuća iz područja zdravstva i socijalne skrbi), Univers d.o.o. – Obitelj Janko (za višegodišnji doprinos i postignuća u području gospodarstva) i obrtnik Željko Majdenić (za višegodišnju gospodarsku aktivnost i promociju novigradskog ribarstva). Grb Grada Novigrada-Cittanova primit će: Milenko Čakalo ”Pilki” (za višegodišnji doprinos u razvoju i promicanju ugleda Grada Novigrada-Cittanova) i Guido Zancola (za iskazanu hrabrost, humanost i volonterski rad). Priznanje počasnog građanina Grada Novigrada-Cittanova dobit će Liginia Fratantaro Roberto (za nesebičan rad u promicanju ugleda Grada Novigrada-Cittanova i razvoj demokracije i mira). Gradska priznanja bit će laureatima tradicionalno uručena na svečanoj sjednici Gradskog vijeća, na Dan grada, 28. kolovoza.

Usvojen je Prijedlog Odluke o dodjeli stipendija i nagrada učenicima i studentima te jednokratnih potpora za poslijediplomski studij. Ovom Odlukom utvrđuju se uvjeti i kriteriji za dodjelu stipendija učenicima srednjih škola i studentima s prebivalištem u Gradu Novigradu-Cittanova kao i uvjeti i kriteriji za dodjelu nagrada i jednokratnih potpora za poslijediplomski studij. Potreba za izmjenom postojeće Odluke utvrđena je u primjeni, poglavito kod provođenja natječaja za dodjelu stipendija u skladu s odredbama Odluke, gdje se pokazalo da određene odredbe zahtijevaju detaljnije propisivanje određenih situacija koje se dešavaju u praksi. Utvrđena je potreba za izmjenu određenih odredbi u skladu s promjenama obrazovnog sustava, izmjenu odredbi o bodovanju dodatnih aktivnosti (sudjelovanje na natjecanjima), propisivanje većih iznosa nagrada i potpora za poslijediplomski studij te su nomotehnički dorađene odredbe važeće Odluke. U Odluku su uvrštene odredbe za slučajeve kada korisnici stipendije u tijeku trajanja srednjoškolskog/akademskog obrazovanja, iz raznih potreba, mijenjaju obrazovnu ustanovu na način da nastavljaju s redovitim školovanjem odnosno studiranjem i redovito upisuju viši razred/godinu studija, kao i kad odmah po završetku preddiplomskog studija u narednoj akademskoj godini nastavljaju diplomski studij, s obzirom na činjenicu da je veliki broj studijskih programa organiziran na navedeni način, a ne kao integrirani preddiplomski i diplomski studij. U dijelu odredbi Odluke kojim je propisan postupak prijave i razmatranja pristiglih prijava te donošenja privremene i potom konačne bodovne liste, propisana je mogućnost pozivanja prijavljenih kandidata na dopunu ili ispravak podnesene prijave te je detaljnije opisana mogućnost podnošenja prigovora kandidata na objavljenu privremenu bodovnu listu, a koji se prigovor može odnositi samo na izvršeno bodovanje. Izvršene su promjene u dijelu odredbi trenutno važeće Odluke, koje se odnose na bodovanje natjecanja. Nadalje, u dijelu propisivanja uvjeta za podnošenje prijave za stipendiju za učenike i studente slabijeg socijalno-ekonomskog stanja, propisuje se da istu mogu ostvariti učenici srednjih škola i studenti kada upisuju prvu godinu studija s prosjekom ocjena od najmanje 4,00 odnosno studenti viših godina studija sa prosjekom ocjena od najmanje 3,50 te se izmjenjuje odredba kojom je propisan uvjet prihoda, na način da prosječni mjesečni prihod po članu učenikova ili studentova kućanstva ostvaren u prethodnoj godini ne prelazi 75 posto proračunske osnovice (umjesto dosadašnjih 50 posto) određene Zakonom o izvršavanju državnog proračuna RH za godinu u kojoj se natječaj raspisuje. Detaljnije su razrađene odredbe koje se tiču obveza korisnika stipendija u slučaju određenih promjena (prihvaćanje druge stipendije, promjene prebivališta, slučajevi u kojima je propisana mogućnost mirovanja prava na stipendiju), propisani su rokovi obavještavanja Grada o nastalim promjenama kao i posljedice njihova nepoštivanja. Kod odredbi koje se odnose na nagrade odličnim učenicima i studentima te potpora za poslijediplomski studij, iznosi se prikazuju u eurima i podižu se s dosadašnjih 132,72 eura za učenike (1.000,00 kuna), 265,45 eura za studente (2.000,00 kuna)  i 1.061,78 eura za polaznike poslijediplomskog studija, na 150,00 eura za učenike, 300,00 eura za studente i 1.200,00 eura za polaznike poslijediplomskog studija. Gradonačelnik Anteo Milos, kao predlagač Odluke, prihvatio je amandman vijećnice (predsjednice Vijeća) Dijane Lipovac Matić, da se studentima kojima je tematika obranjenog diplomskog rada vezana uz Grad Novigrad-Cittanova (povijest grada, običaji, statistički podaci, stanovništvo, turizam, poljoprivreda i ribarstvo, obrazovanje) isplati jednokratna nagrada, s time da je amandmanom predložena nagrada u iznosu od 300 eura, a na prijedlog gradonačelnika iznos je uvećan na 500 eura. Obveza nagrađenog autora takvog rada je da jedan primjerak ustupi Gradskoj knjižnici Novigrad-Cittanova. Ostale izmjene ili dopune postojeće Odluke učinjene su radi lakše, preciznije i pravilnije primjene Odluke u praksi. Za predmetnu odluku provedeno je savjetovanje s javnošću u trajanju od 30 dana, sukladno Zakon o pravu na pristup informacijama.

Prihvaćen je prijedlog Odluke o preuzimanju osnivačkih prava nad osnovnim školama na području Grada Novigrada-Cittanova. Ovom Odlukom iskazuje se namjera preuzimanja osnivačkih prava nad osnovnim školama na području Grada Novigrada-Cittanova te se s tim u vezi pokreće postupak prijenosa osnivačkih prava. Grad Novigrad-Cittanova želi preuzeti osnivačka prava nad Osnovnom školom – scuola elementare Rivarela i Talijanskom osnovnom školom, Scuola elementare italiana, Novigrad – Cittanova. Ovom Odlukom traži se od Skupštine Istarske Županije donošenje Odluke o prijenosu osnivačkih prava nad ove dvije osnovne škole. Po donošenju ove Odluke, gradonačelnik je ovlašten podnijeti pisani zahtjev Skupštini Istarske županije i školskim odborima obje škole za prijenos osnivačkih prava, nakon čega će se pristupiti sklapanju Ugovora o međusobnim pravima i obvezama. Ugovorom će se regulirati prijenos osnivačkih prava, prava i obveze ugovornih strana, prijenos vlasništva nekretnina u vlasništvu osnovnih škola te točan datum prijenosa osnivačkih prava.

Usvojen je Prijedlog Odluke o prihvaćanju Sporazuma o reguliranju međusobnih prava i obveza u pogledu rješavanja imovinskopravnih odnosa na k.č.br. 3252/1, 3252/19 i 3252/20 sve k.o. Novigrad. Kako je objašnjeno, Grad Novigrad-Cittanova i Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama-APN sklopili su 20. veljače 2003. godine Predugovor o međusobnim pravima i obvezama u pogledu izgradnje građevina prema provedbenom programu društveno poticane stanogradnje, kojim su ugovorne strane regulirale prava i obveze vezane za uključenje u Program POS-a. U izvršenju obveza preuzetih Predgovorom, APN je pristupio izradi projektne dokumentacije za izgradnju 5 građevina s ukupno 70 stanova te sa trgovačkim društvom sklopio Ugovor o izradi projektne dokumentacije. Ugovorom o prijenosu prava vlasništva od dana 30. rujna 2003. godine, Grad Novigrad- Cittanova prenio je nekretnine označene kao k.č.br. 3252/1, 3252/12, 3252/13, 3252/19 i 3252/20 sve u k.o Novigrad, u vlasništvo APN-a. Prvotno su ishođene građevinske dozvole za 2 građevine koje su se i izgradile te prodale kandidatima s Liste Grada, Gradu i braniteljima, dok su dozvole za preostale 3 građevine ishođene nešto kasnije. S obzirom da je već prilikom izgradnje prve dvije zgrade- na k.č.br. 3252/12 i k.č.br. 3252/13 obje k.o. Novigrad, po provedbi natječaja ostalo neprodanih stanova i nije bilo velikog interesa građana za kupnjom, Grad Novigrad- Cittanova donio je odluku o odustajanju od daljnjih aktivnosti i izgradnje na preostale tri nekretnine prenesene u vlasništvo APN-a. Kako je Grad Novigrad-Cittanova prethodnih godina uspostavio Program subvencionirane stanogradnje (SUS) prema kojem se, po uzoru na program poticane stanogradnje-POS, uspješno provodi program izgradnje i prodaje stanova za naše građane uz podršku i pomoć gradskog komunalnog poduzeća Neapolis d.o.o., u svrhu realizacije programa subvencionirane stanogradnje i na nekretninama k.č.br. 3252/1, k.č.br. 3252/19 i k.č.br. 3252/20 sve k.o. Novigrad ponovno su pokrenuti pregovori s APN-om radi povrata tih nekretnina u vlasništvo Grada Novigrada-Cittanova. Ukupni trošak koji je APN imao u sklopu pripremnih radnji i izrade projektne dokumentacije za građevine od čije se izgradnje odustalo je 721.746,41 kn (s PDV-om) odnosno 95.792,21 € te je zatraženo podmirenje navedenog troška kako bi se APN navedene nekretnine vratio u vlasništvo Grada Novigrada-Cittanova. S obzirom na obostrani interes za rješavanjem pitanja prijenosa vlasništva nekretnina i podmirenja troška APN-a, uzimajući u obzir da je od izrade projektne dokumentacije i ishodovanih građevinskih dozvola proteklo skoro 20 godina te da je takva dokumentacija Gradu Novigradu- Cittanova nažalost bezvrijedna i neiskoristiva, u želji da se nekretnine ipak vrate Gradu Novigradu-Cittanova i uvažavajući osnovanost tadašnjeg troška APN-a, Grad Novigrad-Cittanova podnio je zahtjev za rješavanje imovinsko pravnih odnosa u pogledu navedenih nekretnina i predložio podmirenje polovice dugovanog iznosa. Zahtjev je prihvaćen u srpnju 2023. godine te je od strane APN-a dostavljen prijedlog Sporazuma.

Materijali za 18. sjednicu Gradskog vijeća dostupni su na ovom LINKU.